budak2 blurr yg comel...

Tuesday, April 7, 2015

real life begins...

assalamualaikum n hye semua...

pejam celik pejam celik kejap ja masa berjalan.. little angle aku pun dah 2 bulan usia dia... setiap hari dia makin membesar dengan jayanya..alhamdulillah..aku sekarang pun dah balik rumah sendiri.. rumah yang hanya ada aku, hubby and our little angle.. serius aku akui, tugas aku makin berat.. dulu masa duduk dengan mak, banyak yang mak tolong uruskan..kadang2 bila little angle meragam pun, mak yg tolong pujukkan..sekarang, semuanya kena buat sendiri.. berdua dengan little angle waktu hubby kerja memang sangat mencabar... semua kerja kena buat sepantas yang mungkin... dah takdak istilah lenggang mak limah ka lenggang kangkung ka lenggang apa pun... bila little angle tido baru boleh siapkan kerja.kalau dia dah berjaga, maka terbengkalailah semua kerja.. 

sapa cakap suri rumah kerjanya senang?? ya, senang kalau takda anak..senang boleh buat kerja2 rumah sukahati bila nak buat pun...aku respect sangat2 surirumah yang ada anak kecik ramai2 tu terutamanya mak aku...ya, suatu masa dulu, lebih kurang 20 tahun yg lalu..aku dan adik2 aku semuanya lahir rapat2..mana nak uruskan diri lagi, nak buat kerja rumah lagi, nak uruskan anak kecik lagi, nak uruskan baby lagi..memang sangat mencabar... bukan aku kondem orang yang berkerja ok..sebabnya aku juga pernah bekerja suatu masa dulu..dan akan kembali bekerja suatu hari nanti...

fuh, seumur hidup tak pernah lagi aku goreng ayam dengan ayam dalam kuali tapi api tutup..tapi, semua tu dh aku rasa sekarang... tgh dok masak tetiba little angle nangis..tutup api lari tgk dia..dhtu lupa plak ayam dlm kuali tu...tpi tu smua nikmat bgi aku..nikmat yg pasti akan aku rindu bila little angle dah besar nanti...


ok la little angle dh bangun...sambung bebel nanti pulak la... nah setepek pic little angle yg dh  masuk 2 bulan...

hye..i'm arissa..my mom and dad little angle.. 
see u soon.. bye..


thankz 4 reading...lau rajin comment2 la yer..jangan lupa tinggalkan link di shoutbox yer..

5 comments:

Zai Zamree said...

bl dh ada anak kena pndai bahagi2 ms wt keja rumah sgala.klau ank tdo kita pon tdo alamatnya keja umah tbengkalai la.yg tu la penyebab baju segunung x blipat....hihihi

Unknown said...

hi little arissa..comelnya awk..
teringat masa mula-mula anak sorang dulu..nak masuk toilet pun tak senang hati sbb takut anak menangis..tapi bila dah masuk 2 orang ank, dah mula relax sikit..cool sikit..
pengalaman mmg membantu and yes, it is not easy being a housewife with kids..wahm lg..yg ibu bekerjaya pon sama juge..pendek kata it's never easy being a mom, but it is such a wonderful experience someone could ever ask for :)

www.adaa-inspiration.com ~all about health and beauty~

Siti Sharini said...

begitulah bila ada anak..semoga dmudahkan urusan ye

aizamia3 said...

moga dipermudahkanNYA dalam urusan harian.. ;)

aizamia3 said...

moga dipermudahkanNYA dalam urusan harian.. ;)