budak2 blurr yg comel...

Monday, January 3, 2011

tips melupakan exgf / bf 1 kelas/kampus

sekarang ni macam dah jadi trend lak bila masuk universiti ja mesti nak kapel mapel, cintan cantun, dating mating dan adik beradik seangkatan dengannya. mungkin student2 u ni ikut cakap orang2 tua kot. ala takkan la korang tak pernah dengar kot orang2 tua selalu pesan:

"time2 kolah nih takyah la cintan cantun nih, t masuk u cari la yang belajar sekali"

haa...korang penah dengar tak??? apa?? tak pernah....ish33...aku dulu masa zaman2 pakai baju kolah selalu ja mak + cikgu2 pesan camtu. boring dah sebab asyik dengar ayat yang sama ja. sebab tu la start masuk u baru aku mula nak kapel2 nih..hahahah..tipu...!!!

ok dah..aku dah mula melalut + merapu...bila kita kapel dengan orang yang sama u atau 1 kelas nih memang la banyak kebaikan dia...boleh stadi kali macam aku ngan dia dulu. 1 kos, 1 kelas, semua sama. masa tu memang la bes sebab ley stadi sekali, wat assgmen kali, macam2 lagi la...tapi bila dah break..huhh..sakit kan...

ok kat sini aku nak bagi la beberapa tips yang tak seberapa sangat la kan. tips2 ni berdasarkan pengalaman aku sendiri la..lau korang rasa tak berkesan aku minta maaf banyak2 la k...

  • buang semua barang2 yang pernah dia bagi. gila kau...mahal tau barang tu. dah la cantik, ada lak nak suruh buang. sayang kot....ok.memang la sayang lau nak buang semua barang2 tu..tapi selagi kita gunakan barang tu, selagi tu kita akan susah nak lupakan dia. lau korang rasa sayang nak buang, korang letak ja barang2 tu lam kotak pas tu simpan dan jangan tengok2 dah...nati lama2 mesti boleh punya...
  • hindarkan diri. cuba hindarkan diri dari dia. lau kelas sama ngan dia camna nak hindarkan diri?? cuba elakkan dari masuk kelas yang sama. lau sama jugak, masa lam kelas tu jangan duduk dekat dengan dia. lau nampak dia duduk ujung sana, korang duduk la ujung sini. lau dia duduk depan korang duduk la belakang skali. tapi ingat, jangan pandang dia langsung k. tahan mata tu..
  • luaskan pergaulan. lau dulu masa kapel asyik berkepit ja ngan dia kan sampai lam kelas pun asyik dok berkepit lagi. sekarang nih, cuba luaskan pergaulan. cari kawan2 baru. lagi ramai kawan lagi bagus. takla nati kita dok sorang2 kan...
  • sibukkan diri. cuba sibukkan diri dengan aktiviti2 persatuan dan sebangainya. tipu la lau u korang tu takda aktiviti pa2. join la aktiviti2 yang ada tu..oppss..tapi sebelum tu, pastikan dia tak join ok..lau tak nanti kena jumpa lagi lam aktiviti tu...
  • jangan pergi tempat selalu dating. masa permulaan ni, elakkan dari pergi ke tempat2 selalu dating dulu. lau dah terpaksa takpa la. sebabnya?? tempat tu banyak sangat kenangan kan..lau pegi jugak nati mesti akan teringat balik semua2 kenangan2 tu. macam aku sendiri, kat u ni 2 tempat yang aku dah tak pernah jejakkan kaki pun sejak break ritu. tasek bewak (femes kat usm) dengan taman ik..sebabnya??? tempat paling2 banyak kenangan..
  • buka hati untuk orang lain. belajar untuk terima orang lain. ingat, masih ramai lagi yang sayangkan kita dengan sepenuh hati. berhenti berharap pada si dia. biarkan dia dengan hidup baru dan korang pun mulakanla hidup baru. mulanya memang la susah. tapi insyaallah satu hari mesti akan boleh.
  • bencilah dia. ok..perkara ni memag la tak bagus. lau boleh jangan ikut. tapi lau semua tips2 kat atas tak menjadi, lau korang nak guna jugak tips ni, guna la..mungkin dengan cara kita membenci dia, kita boleh mula buka hati untuk terima orang lain..sapa tau kan??
ni jela antara beberapa tips dari aku..semua tips2 nih aku tulis berdasarkan pengalaman aku sendiri. lau tak berkesan maaf la yer..lau berkesan sila bagitau aku okes...

thankz 4 reading...lau rajin comment2 la yer..jangan lupa tinggalkan link di shoutbox yer..

No comments: