budak2 blurr yg comel...

Tuesday, August 7, 2012

tips mengatasi cemburu...

assalamualaikum n hye semua...

Soalan : "Ustaz, bagaimana untuk mengatasi perasaan CEMBURU saya kepada isteri?"

Ustaz : "Suruh isteri kamu pakai PURDAH. InsyaAllah, lelaki lain TIDAK AKAN GANGGU dia. Lelaki lain TIDAK BERANI BERBUAL dengan dia. Lelaki lain TIDAK DAPAT LIHAT AURAT dia. Dan kamu tidak akan berasa cemburu atau marah tanpa sebab. Hati kamu akan berasa lebih TENANG dan AMAN kerana isteri kamu TERSELAMAT dan TERHINDAR daripada perbuatan JAHAT lelaki lain walau hanya dengan pandangan tajam mata mereka."

"Tetapi jika MASIH ada lelaki yang mengganggu isteri kamu, mungkin ada yang TIDAK KENA dengan isteri kamu. Suruh dia JANGAN MELAYAN dan KURANGKAN BERBUAL hal-hal yang kosong melainkan hal yang ada fakta dari NAS dan HADIS SAHIH dan juga ayat suci Al-Quran."

"Jika masih ada lelaki yang 'PUJI' dia 'CANTIK', 'CUTE' dan sebagainya apabila dia bagi 'ceramah' kepada lelaki tersebut, suruh isteri kamu DIAM dan TINGGALKAN sahaja lelaki sebegitu. Biarlah isteri kamu difitnah sebagai sombong kerana LELAKI-LELAKI YANG MENGGANGGU WANITA atau ISTERI ORANG sememangnya dianggap seseorang yang JAHIL tentang hal agama, JAHIL tentang BATAS dan ADAB-ADAB PERGAULAN dengan WANITA."

"Kalau bagi wanita pula, isteri tidak boleh cemburu kerana suami dibenarkan beristeri sehingga empat orang. Wallahu A'lam Bissowabb."

"Para jemaah sekalian, jika kamu masih BUJANG, seorang yang KUAT CEMBURU, cari sahaja isteri BERPURDAH tetapi yang PENTING, SOLEHkan diri kamu terlebih dahulu kerana WANITA SOLEHAH tidak dibenarkan berkahwin dengan LELAKI TIDAK SOLEH. Suami harus BANYAK MEMBIMBING isteri, bukan isteri yang bimbing suami."

notatakberkaitan : ambil dari fesbuk....


kan bahagia kalau selalu camni...heheheh...
v
v


tapi mesti lagi bahagia bila hari2 camni...
v
v
v
sejuk ja hati bila hari2 dapat berjemaah sama2...

notablurr : abaikan gambar kat atas tu...otak tengah mereng2 gatai dok berangan2...



thankz 4 reading...lau rajin comment2 la yer..jangan lupa tinggalkan link di shoutbox yer..

No comments: