budak2 blurr yg comel...

Wednesday, September 5, 2012

fifth september

assalamualaikum n hye...

1st day kerja...nak kata letih macam tak ja..nak kata tak letih macam letih jugak...entah..agak2 kalau kerja dari kul 2.30-6.00 ptg letih tak..ada plak keja camtu kan..sat ja kerjanya...lepas dua bulan aku dok menternak lemak kat rumah, akhirnya harini aku dah mula kerja...baru rasa macam nak kuruskan badan balik..bulan puasa sepatutnya berat turun tapi aku nih..naik tak turun2...

kerja aku senang ja...walaupun gajinya takda sampai ribu riban tapi pengalam tu yang paling penting bagi aku sekarang....mana taknya..fresh graduate to be macam aku nih mana la nak ada pengalaman kerja...kalau ada pun setakat kerja jadi cashier ja dulu..boleh pakai ka nak tulis besar2 dalam resume tu nak minta kerja bagus2..memang tak la...tah2 langsung takda orang pandang pun...bukan aku hina kerja cashier tu tapi serius la ikut pengalaman aku sendiri yang minta kerja..bila bagitau kerja2 camtu langsung tak dipandang... yes...kalau nak kerja dalam office kena ada pengalaman atleast jadi kerani...ni yang biasanya la..tak dinafikan ada jugak yang tak perlu pengalaman tapi kebanyakannya nak pengalaman..tak kira la kerja kerajaan apatah lagi swasta...

manyak susah maaa  mau cari kerja,,tapi alhamdulillah, aku rasa kerja yang aku buat sekarang ni, mampu serba sedikit naikkan saham aku dari segi pengalaman kerja...InsyaAllah...mudah - mudahan la... rezeki Allah itu luas..kalau kita rajin kita akan dapat...

________________________________________________________________________________

lepas 3 tahun bergelumang dengan buku, lepas 3 tahun bergelar siswi usm, akhirnya 23 september 2012 ni aku akan bergraduasi...Alhamdulillah, segala penat lelah dan usaha aku akhirnya aku berjaya membanggakan  mak n abah aku..semua yang aku sayang khabarnya akan datang masa majlis tu nanti...nerbes sebenarnya aku rasa nak tunggu tarikh tu...rasa macam nak tunggu dia cakap "aku terima nikahnya Noor Hamizah...bla bla bla" ja...macam la pernah lalui waktu tu kan... masa tu pun rasanya dah tak lama...lagi brapa bulan ja...eh3..lagi brapa tahun ja...entahla..aku pun tak tau...calonnya dah ada...masanya belum ada...kui3....

dah3...cukup la merapu meraban cik mizah oii...masa untuk tido..hujan tersangatlah lebat...lama tak banjir kat kampung aku nih..tetiba teringin plak nak main air banjir...huhuhu..teringat kenangan kecik2 dulu...

gud nite uoolllsss.....see ya..

notatakberkaitan : tunggu orang jauh bagi duit raya tak dapat2 pun...sadis betulll....so enchik yang jauh dimata dekat dihati, konvo saya nanti sila bawak hadiah yang besar2 okeh...

thankz 4 reading...lau rajin comment2 la yer..jangan lupa tinggalkan link di shoutbox yer..

2 comments:

♥iylia ismail♥ said...

congrats hoiii..nak konvo dah..muahhahahaha...

ang kja kat mana la ni?

amy amiza said...

aku keja kat bm weh...tmpt 2syen..