budak2 blurr yg comel...

Sunday, March 17, 2013

emosi vs akal

assalamualaikum n hye semua....

tepat jam 2.00 pagi... hati sedang berdukalara...teringat kata2 seorang yang dianggap sebagai kakak... "apa2 pun yang jadi, kita biar akal yang pergi dulu bukan biarkan emosi yang pergi dulu"... memang betul kata2 dia...tapi bila terlalu biar akal mendahului jadi camni la... serabut semak semuanya ada... kenapa perlu setiap kali emosi dan akal akan berantakan? emosi cakap lain, akal pula mahukan yang lain... arggghhhh serabut... 

sekelip mata ja kewarasan akal tewas dengan emosi... bukan mudah nak kawal emosi...serius bukan mudah...hati asyik nak sentap ja... kakak tu cakap aku seorang brutal...jarang melebihkan emosi dari akal...tapi aku masih seorang perempuan... yang kadang2 gagal mengawal emosi, yang kadang2 terlalu ikutkan kata hati... entah... tak tahu sampai bila nak biarkan begini...aku tahu aku kuat... ya, memang aku kuat...tapi kadang kala aku jadi lemah... jadi lemah sangat2 bila biarkan emosi mengawal kewarasan akal...bukan mudah nak hadapi benda ni...

kata orang waktu2 camni memang akan datang banyak dugaan dalam sesuatu hubungan... memang pommmm.....!!!! serius memang banyak sangat2... kepalahotak aku dah serabut sangat2 sekarang ni... setangondol pun sibuk ja dok menghasut2 macam2... haish...apekehal la kau setan oooiiii....

dahla otak memang dah bengong sangat...memang gila la kan...setiap hari paling lewat 11.30 aku dah sampai alam mana tah...tu pun jarang2 la kan....selalunya kul 10.00 camtu mata ni dah macam kena gam..mula layu dan tak boleh nak celik dah...arini tetiba buat gila contiang2 dalam ni jam 2.00 pagi..ohmy.... sebelum aku betul2 jadi gila esok pagi lebih baik aku tido dulu.... gud nite readers (ada ker?) ahhh..peduli aku...moga malam ni mimpi indah dan esok peperangan antara emosi dan akal akan berakhir....

salam....


thankz 4 reading...lau rajin comment2 la yer..jangan lupa tinggalkan link di shoutbox yer..

No comments: