budak2 blurr yg comel...

Monday, July 19, 2010

doa buat kekasih...

dgn nama Allah yg maha pemurah lagi maha penyayang...
ya Allah,
seandainya telah Engkau catatkan....
dia milikku..tercipta untukku...
satukanlah hatiku dengan hatinya...
titipkanlah kebahgiaan antara kami...
agar kemesraan itu abadi....
ya Allah..
ya tuhanku yang maha mengasihani...
seiringkanlah kami melayari hidup ini....
ketepian yg sejahtera dan abadi..
maka jodohkanlah kami....
tetapi ya Allah...
seandainya telah engkau tetapkan..
dia bukan milikku...
bawalah dia jauh dari pandangan mataku...
luputkanlah dia dari ingatanku...
dan peliharalah aku dari kekecewaan...
ya Allah ya tuhanku yg maha mengerti...
berikanlah aku kekuatan...
tuk menolak bayangannya jauh ke dada langit...
hilang bersama senja yg merah...
agarku bisa tenang..
walau tidak bersama dengannya...
ya Allah..
cukuplah engkau sahaja yg menjadi pemeliharaku...
di dunia dan akhirat...
dengarkanlah rintihan dari hambaMU yg daif ini...
jangan engkau biarkan aku sendirian..
di dunia ini mahupun akhirat...
menjuruskan aku ke arah kemaksiatan dan kemungkaran...
maka kurniakanlah aku seorang pasangan yang beriman...
agar aku dan dia sama2 dapat membina kesejahteraan hidup...
kejalan yang engkau redhai...
dan kurniakanlah kepadaku zuriat yg soleh dan solehah...
ya Allah..
berikanlah kami kebahagiaan di dunia dan akhirat...
san jauhkanlah kami dari azab neraka...

thankz 4 reading...lau rajin comment2 la yer..jangan lupa tinggalkan link di shoutbox yer..

No comments: