budak2 blurr yg comel...

Monday, February 21, 2011

kesabaran saya pun ada batas jugak ok...!!!

assalamualaikum n hye semua...
apa khabar?? ok ka semua??? harap2 sihat la kan...camna hari korang hari ni??? ada o.k ka k.o??

tajuk cam nak marah orang ja tapi start entry bukan main sopan lagi aku ni kan??

besa la kan..sopan santun amalan hidup kita....

orang cakap " what goes around will comes around"...
kalau kita tak suka orang buat kat kita, kita jangan buat kat orang..betul tak??

kalau sesuatu benda yang kita buat tu orang tak suka, tak payah la buat kan...kita tahu plak nak marah kan bila orang tu buat balik benda yang sama macam kita buat tu...menda la kan aku tulis ni..berbelit2 ja ayat..kalau tak faham buat2 faham jela...

mungkin kita rasa benda tu ok ja tapi bagi orang yang lain, mungkin benda tu memalukan dia...

jangan ingat semua pendapat orang sama..ada benda yang kita suka tapi orang tak suka, ada jugak benda yang kita tak suka tapi orang lain suka..manusia ni rambut ja sama hitam tapi hati masing2 lain2...

susah nak nilai hati manusia...bila luaran cantik tak bermakna dalaman juga cantik dan kalau luaran tak cantik tak semestinya dalamnya tak cantik...

kadang2 ada benda yang kita buat tanpa sedar dah menyakiti hati orang lain..tapi bila ditegur, jangan pulak kita tarik2 muka dan berdendam dengan orang yang menegur tu...anggap je teguran tu sebagai pengajaran supaya masa akan datang kita tak ulangi lagi perkara yang sama...

ok la..aku pun malas nak tulis panjang2 dah...cukup la kot setakat nih..nak tido sudah..bubbye...

notatakberkaitan : sabar itu separuh dari iman..selagi boleh bersabar, insyaallah aku akan bersabar...marah bukan sifatku..dendam juga bukan amalanku..anggap ja apa yang berlaku sebagai satu ujian untuk menguji tahap kesabaran...

notatakberkaitan2 : entry ini bukan ditujukan kepada sesapa..maaf kalau ada menyinggung perasaan sesapa...
thankz 4 reading...lau rajin comment2 la yer..jangan lupa tinggalkan link di shoutbox yer..

7 comments:

DiriKu said...

huhuhu..betul tu..sabar separuh dari iman XD

! Encik Nakal ! said...

mmg sukar nk puaskan hati semua org

so bersabar jer laa..ekeke

♥yaya budak suka embun♥ said...

wei wei
maqah sapa ni

cikblurr said...

diriku : mmg sabar tu separuh dari iman..so kena sabar byk2 la walaupun rasa sakit hati...

cikblurr said...

encik nakal : hmm...btul3....stuju doratuspatplohpat peratus..hahah...

cikblurr said...

yaya budak suka embun<3 : takdak sapa eh...saja tulis tuk peringat org lain n diri sendiri..

Zaza said...

sabar byk2