budak2 blurr yg comel...

Monday, March 14, 2011

simpati dengan rakyat JEPUN

assalamualaikum n hye semua....
apa khabar??? harap2 sihat2 blaka la yer...
3 hari aku tak update dan tak on9...so apa cer?? ce cite ce cite....
hmm..sebenarnya banyak yang nak cerita kat sini...
tapi ni nak lahirkan rasa simpati aku kepada warga2 jepun yang dilanda tsunami baru2 nih...
sangat2 simpati dengan nasib mereka...
harap2 semoga mereka banyak2 bersabar dengan ujian yang diberi....
walaupun tsunami tu taklah seteruk dekat acheh tu dan kita kat malaysia tak rasa pun gegaran gempa tapi, sebagai manusia, rasa simpati tetap ada....
tetiba teringat masa di acheh dulu...gegaran sangat2 rasa dekat rumah aku...banyangkan katil bergoyang masa aku tengah tido..mak aku sibuk ja kejutkan sebab takut rumah nak runtuh...dalam mamai2 tu aku pun kalut la lari kuar dari rumah..
tapi alhamdulillah la takda perkara2 buruk yang jadi...
ok la..malas nak taip panjang2 sangat..nanti jadi entry memori daun pisang lak....
lagipun ngantuk giler nih..tadi pas subuh dengan rajinnya aku tak tido dan pergi basuh kereta....
ok semua..bubbye...nak tido...


notatakberkaitan : ari ahad nih (20/3) sorang sepupu aku akan melanjutkan pelajaran ke jepun..risau dengan keadaan kat sana yang masih belum stabil..doakan moga2 takda perkara buruk yang akan berlaku sepanjang dia kat sana nanti....

thankz 4 reading...lau rajin comment2 la yer..jangan lupa tinggalkan link di shoutbox yer..

No comments: