budak2 blurr yg comel...

Thursday, February 10, 2011

cara mengenali mat/minah rempit

situasi : satu pagi yang indah di dalam sebuah kelas budak darjah 2..

watak : cikgu, mat, minah, murid2


cikgu : selamat pagi murid2

murid2 : selamat pagi cikgu (gaya upin dan ipin)

cikgu : baiklah semua. hari ini kita akan belajar mengenai keburukan menjadi mat atau minah rempit

mat & minah : cikgu apasal sebut nama kami??? kami bukan merempit pun...

murid 1 : cikgu, merempit tu apa???

cikgu : merempit tu......

mat : cikgu! biar saya jawab..saya tau merempit tu macam mana...

cikgu : ok mat..cuba kamu ceritakan macam mana merempit tu.

mat : baik cikgu...kawan2 semua dengar sini ya mat TAK rempit nak cerita macam mana nak kenal mat atau minah rempit.. dengar baik2 yer..

minah : weh mat..kau agak2 la...apasal kau pun sebut nama aku?? aku tak merempit pun...

mat : aah kau nih minah..aku bukan sebut nama kau pun..aku sebut minah rempit. kau minah rempit ka?? kalau bukan tolong diam. aku nak cerita pasal merempit hari ni.

cikgu : minah, sudah. jangan menyampuk. ok mat, teruskan.

mat : werk (sambil jelirkan lidah kat minah) padan muka...hahahaha...

cikgu : mattt...

mat : ok2 cikgu. saya teruskan yer..

cikgu : ok teruskan.

mat : ok kawan2 semua, sebenarnya senang ja kalau kita nak kenal mat atau minah rempit nih.

murid 2 : camna mat?? cepat la cerita..tak sabar nak tau nih..

mat : sabar2..ok kalau nak kenal mat/minah rempit nih senang ja.. syarat pertama tengok dia naik kenderaan apa..kalau dia naik moto tu maknanya lepas dah syarat pertama tu..tapi kalau dia naik upih pisang tu bukan nama mat/minah rempit. tu nama lain.

murid2 : ooooooo...lagi??

mat : syarat kedua lak kelajuan moto yang dia bawak tu mesti beratus kali ganda lebih laju dari kelajuan siput..

murid2 : lagi???

mat : masa dia bawak moto tu selalunya mesti akan ada aksi2 menggoda ala2 superman, pastu aksi Danial Bego buat kuak lentang, lagi macam2 aksi menggoda lagi la....wah..tergoda i tau...kih33...

cikgu : ???? mat..apa kamu merepek nih??

mat : betul la cikgu..saya selalu tengok mat rempit depan jalan besar rumah saya tu buat aksi2 macam tu..

cikgu : sudah2....duduk...murid2 semua....jangan percaya apa yang mat cakap kat kamu semua tadi...

murid2 : apa la kau nih mat..kencing ja..mati2 kami percaya cerita kau tadi..huhhh....

cikgu : dah2..diam semua...kita sambung balik perbincangan kita tadi..


lepas tu keadaan kelas bersambung balik macam biasa...


notatakberkaitan : takda kaitan dengan sesapa yang masih hidup atau dah meninggal..hanya sekadar gurauan semata2....

thankz 4 reading...lau rajin comment2 la yer..jangan lupa tinggalkan link di shoutbox yer..

2 comments:

Nurul Afifah Addnan said...

kuak lentang by Danial Bego..smart lah.!

cikblurr said...

nurul afifah addnan : hehhehe....