budak2 blurr yg comel...

Wednesday, February 16, 2011

tiada jodoh antara kita...

assalamualaikum n hye semua...

" janji tau walau apa pun yang terjadi lepas ni, andai antara kita takda jodoh, kita tetap akan jadi kawan baik yer....janji tau"

pernah tak kekasih korang minta korang janji macam nih???

wajar tak kalau kita lafazkan janji tu???

wajar tak kalau kita tetap terima dia sebagai kawan walaupun dia dah permainkan hati kita???

sanggup ka kita tetap berkawan dengan dia sedangkan hati kita sakit sangat bila tengok dia dengan kekasih baru atau dengar cerita tentang dia dan kekasih baru dia tu???

kalau putus cara baik sebab masing2 dah tak sehaluan dan tak saling mencintai atau mungkin juga masing2 dah ada pilihan lain, mungkin tak salah kan???

tapi....

macam mana pulak bila kita terlalu sayang dan cintakan dia dan sekalipun tak pernah curang tapi dia yang curang dan ada kekasih baru yang jadi punca hubungan korang ngan dia putus. dalam masa yang sama jugak dia minta korang berjanji yang korang akan tetap berkawan baik dengan dia sampai bila2 kononnya sebab dia tak mahu kehilangan kawan sebaik korang???

dia sangat pentingkan diri kan???

malas aku nak ulas panjang2..korang pikir la sendiri persoalan2 nih...aku tinggalkan korang semua dengan lagu ziana zain, "tiada jodoh antara kita"....layannnn...

Mungkin ada rahmatnya
Kita tidak bersama
Andainya diteruskan
Apakah kesudahan
Itulah ucapanmu
Dihujung pertemuan

Kuat mana diikat
Pasti akan terlucut
Andai disambung lagi
Tidak sekuat dulu
Kerana cuma aku yang menarik
Bukan lagi tanganmu

Tak guna mendustai
Pada diri sendiri
Sedangkan rindu itu
Sering mengganggu
Salah usah dicari
Seharusnya berdua
Kita menghadapi menanganinya

Pada zahir tidak terlihat
Ada garis yang terbentang
Tapi batinku sering berkata
Biar ada batasannya

Walau tidak di sini
Cinta kita bersemi
Berkat keyakinanku
Dan doaku pohonkan
Moga diperkenankan
dipertemukan
Suatu masa nanti
Suatu masa nanti..oh..oh


thankz 4 reading...lau rajin comment2 la yer..jangan lupa tinggalkan link di shoutbox yer..

4 comments:

padlie said...

bunga bukan sekuntum.. lagipun tak semua bunga wangi..

kumbang bukan seekor.. ada jugak kumbang golek najis..

Semoga Allah kurniakan yg terbaik untuk kita.. sebagai teman mahupun pasangan..

InsyaAllah

sAsyA said...

tak tahu la boleh ke tak nk kawan balik dngn sumbody yg dah patahkan hati :)~
so far x penah la hehe

cikblurr said...

padlie :

ehhehe..yela..mmg bunga bukan sekuntum n kumbang bukan seekor tapi selalunya kita akan amik masa yang lama tuk lupakan bunga @ kumbang tu walaupun kita tahu bunga @ kumbang tu sebenarnya busuk..

cikblurr said...

syasya :

bagus la lau tak pernah alami....harap2 takkan alami la kan benda ni..