budak2 blurr yg comel...

Sunday, February 13, 2011

tutorial letakkan label

assalamualaikum n hye semua...apa khabar.?? malam nih baru sempat nak jenguk2 blog nih....letih sesangat hari ni n macam2 benda jadi, so tak sempat nak jenguk..sekarang nih baru free sikit...

tadi kat shoutbox tu ada orang mintak aku buat tutorial camna nak letakkan label macam aku buat tu...aku nih bukan pandai sangat nak ngajar2 orang nih..lagipun blog aku nih bukan blog tutorial..tapi kalau ada orang minta tolong, insyaallah aku akan try tolong setakat yang mampu la...lagipun sharing is caring rite??

untuk memenuhi permintaan dari eiei, so akan akan buat la jugak k...

senang jela nak buat label macam tu...

mula2 pergi kat design, pilih add gadjet pastu pilih labels

pastu nanti dia akan keluar macam kat bawah nih..

nanti awak setting la sendiri nak macam mana labels awak tu..kalau macam saya, setting sama macam gambar kat atas ni la..


bila dah siap save jela...

nanti bila tulis entry baru jangan lupa taipkan labels untuk entry awak tu dekat tempat yang saya petakkan kat gambar atas nih...senang je...gud luck ok...

thankz 4 reading...lau rajin comment2 la yer..jangan lupa tinggalkan link di shoutbox yer..

6 comments:

DiriKu said...

http://kisahtaksempurnadariku.blogspot.com/2011/02/heee.html

heee..saya tag kamu ye XD

iDa said...

bgus22....

eiei =D said...

hee .. thanks so much fer da tutorial okee! =)

cikblurr said...

diriku :

thankz yer tag saya....

cikblurr said...

ida : =)

cikblurr said...

eiei : welcome...gud luck yer...