budak2 blurr yg comel...

Wednesday, March 23, 2011

aku jadi model??? betul ker??

assalamualaikum n hye semua..

camna eh nak start entry???
aku ni selalu ja blurr sebab taktau nak mulakan camna....
tapi bila dah mula taktau nak benti pulak...hadoiiii..parah nih....

okla...malas nak beletiaq panjang2...straight to da point jela....

aku nih sebenarnya baru ja balik dari meting + makan malam a.k.a dinner + supper...hujan lebat gila viva la...dah la lebat..tak benti2 lak tu....disebabkan aku ni seorang yang sangat2 rajin, dengan bangganya aku merempit dalam hujan dengan makcik jiran sebelah katil untuk pegi meeting tu...seronok kan bila aku bawak moto pastu makcik jiran kat belakang pegang payung...terasa macam moto aku berbumbung plak...bumbung la sangat, yang basah lencun siap boley perah2 tu apa?

ok apa kaitan hujan dengan tajuk kat atas tu??
hahahha..sapa cakap takda kaitan?? sabaq la sat....tak masuk topik lagi....
hah ni mai nak abaq kat hampa semua sebenarnya tadi meeting aku kul 9...actually clash ngan kelas aku..kelas kul 8..tapi sebab masa tu hujan sedang menggila so aku pun TERPAKSA ponteng...TERPAKSA ok....

mula2 memang ar excited gila nak p kelas tu..masa pukul 7 lebih tu aku dah siap pakai baju semua cuma tudung ja tak pakai lagi....so, sementara dok tunggu hujan reda sikit aku pun sesaja ja mekap2kan muka aku nih....44 inci kot..wakakakka....masa tu hujan pun tak reda2 lagi so x kisah la kan kalau aku mekap lama2 pun...

tengah siap2 nak pakai tudung tetiba ja ada orang ketuk pintu bilik aku...dengar suara kat luar macam ramai ja..takut gak mana tau kot2 ada spotcheck ka sebab sekarang nih memang musim spotcheck....bila buka ja terpacak la 3 orang chinese...pastu jadi la perbualan macam kat bawah nih antara aku dengan chinese2 tu..

aku : hmm...ye??? (sambil buat muka blurr)

chinese : boleh tak kami nak amik gambar awak kejap??

aku : hah?? (blurr lagi)

chinese : sebenarnya kami tengah buat projek SHE (hubungan etnik), so kami nak minta awak jadi model la untuk projek kami...

aku : owh...ada nak publish kat mana2 ka gambar nih??

chinese : yup, nak letak dalam laporan kami..

aku : owh..kalau camtu jap ek saya nak pakai tudung....

pastu aku pun cepat2 capai selendang yang tak payah iron2 tu terus pakai...naseb ada selendang camtu kan..lau tak kesian diorang kena tunggu lama....

kira masa tu memang nasib chinese2 tu baik la sebab muka aku penuh dengan mekap 44 inci sebab aku memang tengah siap2 nak kuar...kalau tak alamatnya model diorang serabai la..hahahahahah...

bila pikir2 balik macam lawak ja kan..macam2 aksi diorang suruh aku buat...tak sangka aku ada bakat terpendam dan terselam untuk jadi model..kui3....


notatakberkaitan : tetiba rasa nak jadi model pulak...kui3...







thankz 4 reading...lau rajin comment2 la yer..jangan lupa tinggalkan link di shoutbox yer..

11 comments:

♥nyeto89♥ said...

fuyyohhh..model ;p

fRaMe+LenSeS said...

wahhh,. nadh nak jugak a camtu.. :P

Pendekar Lebuh Raya said...

suak rempit eh? mai nak ajar rempit cara profesional. jom ke blog saya.

http://pendekarlebuhraya.blogspot.com/

peace no war. :D

mizah salleh said...

YAYA : kih3..macam x besa lak hg nih..kui3...

mizah salleh said...

nadh : hehehe..meh la...

mizah salleh said...

pendekar lebuh raya : nanti jap nak siapkan diri jadi perempit profesional...hahaha...

Cik Bee~! said...

wah..mekap 44inci..tabalnye...hehe

mizah salleh said...

cik bee : tebal mengalahkan opera cina gitu...kih3...

Anonymous said...

Jom beli domain dengan harga RM10 untuk setahun. .murahkan?? Download gak cite kembar siang kat blog aku nih http://www.itsmesepul.blogspot.com .

fara feroza said...

wow...tapi berani betul bukak pintu n dok ngan org tak kenal..hehe..nyway, terskan nk jadik model tu..hehe

http://my.ipanelonline.com/activate.html?code=Ko4n1TZkSB7a0a6

mizah salleh said...

fara feroza : sbnrnya diorg budk USM ni jugak...