budak2 blurr yg comel...

Thursday, May 12, 2011

kursus yang best..!!!

assalamualaikum n hye semua...
apa khabar?? harap semua sihat la yer...

sebelum apa2 aku gtau siap2 entry ni agak panjang ok...


aku baru balik dari kursus ppsl 3 hari yg lalu....fuhhh..sangat2 letih...
walaupun letih tapi tetap enjoy dan best sebab sangat2 mencabar...
sepanjang tempoh kem selama 4 hari 3 malam di kaki bukit, gua kelam perlis, 4 kali kami kena masuk hutan dan panjat bukit...letih giler tu tak payah cakap la kan...

hari pertama :
sampai ja dekat gua kelam kena masuk hutan panjat bukit untuk sampai dekat kem...bayangkanlah..baru ja sampai dah kena panjat bukit...sedih tol la..dengan beg barang lagi...memang mencabar la jugak...

hari kedua :
hari bersama fasilitator...faci kumpulan aku abang bob lokman.... mula2 ja dia masuk dah marah2 kitorang...cuak giler masa tu....pastu dia siap bagi teka teki yang mencabar aku sebagai ahli sejarah betul la...memang separuh jiwa gak la kami dok pikir jawapan bagi soalan2 tu....dah la siap ugut2 lagi..kalau tak dapat jawab kena denda...adeh....yang tak tahannya semua jawapan kami bagi salah....huhuhu......nak tahu apa soalan2 dia??? nanti aku bagitau....

hari ketiga :
jungle trecking bersama faci kumpulan masing2....semua peserta dibahagi 2 kumpulan..kem A dan kem B..kumpulan aku kem B...laluan dia memang mencabar giler kot....kawasan berbukit, curam, licin, banyak pacat dan macam2 lagi la..memang sangat2 mencabar...dengar cerita pulak kem A laluan senang....huh...tak adil la kan....tapi semua tu cabaran la....

masa jungle tercking tu kami dibekalkan dengan bahan2 masakan...beras, sardin, ikan kering dan yang paling susah sekali telur.....susah kot jungle trecking sambil bawa telur...kalau tak hati2 alamatnya pecah la semua telur2 tu...huuhuhuhu....

sampai ja kami kena masak pastu buat khemah untuk rehat2 dulu sebab masa tu dah nak malam..yang sedihnya faci kumpulan aku terpaksa balik sebab ada hal....sedih giler wey...kumpulan lain semua dok dengan faci tapi kumpulan kami tunggang langgang sebab takda faci.....sedihhhhhhhhhhhhh.....nasib la ada ydp mpp yang sudi jadi faci kitorang....

lepas ja habis program dengan faci tu kami rehat2 jela lam khemah..khemah perempuan jauh sikit ke dalam hutan....masa tengah baring2 tu kami bebudak perempuan lam khemah tu diserang pacat......huaaaaa...apa lagi..menjerit la semua budak2 kumpulan aku tu sambil lari ke khemah budak laki....nasib la budak2 laki kumpulan aku tu baik hati dermakan khemah diorang kat kami...terharu giler diorang sanggup dok kat luar dan biarkan kami budak pompuan tido dalam khemah....jasa korang tetap akan diingati.....hehehh....

hari keempat
lepas rehat2 tu dalam kul 1pagi lebih, kitorang dipanggil berbaris...arrgggghhhh..nak bertolak balik pulak....dah la letih panjat bukit tak hilang dah kena panjat bukit..tak sempat nak tido pun...masa dalam perjalanan tu hujan tetiba turun lebat giler....kitorang berjalan dalam hutan dengan takda cahaya bulan + jalan licin + hujan lebat + banyak duri dan macam2 halangan lagi...sampai satu kawasan kitorang dilepaskan berjalan berdua2...yang ni lagi mencabar sebab laluan dia lagi susah dan takda petunjuk..kitorang kena cari jalan sendiri dalam keadaan gelap gelita..

masa ni berapa kali aku jatuh + langgar pokok pun tak tau la.....sampai la dekat2 nak keluar dari hutan tu kena turun bukit sikit la...dia tak curam tapi panjang..apa lagi....aku dah tak mampu nak berjalan sebab kaki tergeliat pulak last2 aku menggelongsor ja sampai hujung... waaaaahhhhh.. rasa macam di sunway lumpur pulak...kui3...

sampai ja kat sana kami tak dibenarkan langsung untuk tidur @ mandi..bayangkan keadaan sangat kotor sebab mandi lumpur...bila siangnya sepatutnya ada lagi satu aktiviti tapi disebabkan ketua fasi tengok semua dah lembik ja so dia bagi kebenaran untuk kitorang berehat lebih kurang sejam setengah.....lepas tu baru rasa crgas sikit....

masa nak balik pulak sekali lagi kitorang kena panjat bukit untuk sampai ke jalan sebab bas tak boleh masuk ke kawasan kem...dah penat tak hilang lagi kena naik buki lagi..alamak......memang kem paling letih la yang pernah aku p.....masuk ja dalam bas semua tido tak sedar diri..hahahah....nampak sangat semua letih...

apa2 pun kem ni memang best sangat2...memang mencabar giler.....ok cukup la kan aku mengarut....oppsss...sebelum aku lupa...jom jawab teka teki ni dulu...


KENAPA AMERIKA BOM DEKAT HIROSHIMA BUKANNYA TOKYO

SIAPAKAH ANGKASAWAN MELAYU PERTAMA MENDARAT DI BULAN


ha jawab2..sapa boleh jawab dia memang terer la......


thankz 4 reading...lau rajin comment2 la yer..jangan lupa tinggalkan link di shoutbox yer..

2 comments:

Poi Masuk Air said...

pertama! aku tau jwpnnyer ape,, hehehe
kedua! thanx ckp bdak2 laki baik hati,, ehehhe
ketiga! kem nih mmg beshh!! rse nk p lagi tahun depan,, hehe
keempat! dak2 pompan pun baik hati slalu amekkan nsi n lauk letak dlm pinggan,, huuhuu
kelima! x kesah mnang ke klah,, korang sume besh!! ^_^

cikblurr said...

poi masuk air :

pertama - heheh...penat cari jawapan kot...

kedua - welcome2..korang memang baik dan terbaik...

ketiga - yup..memang besh..

keempat - itu semestinya...kami budak perempuan yang prihatin...

kelima - betul2...menag kalah tu tak penting....yg penting kita enjoy dalam 1 kumpulan....