budak2 blurr yg comel...

Sunday, August 31, 2014

hormon sensitip meluap!!!

assalamualaikum n hye semua...

orang kata time mengandung ni banyak yang akan berubah. kalau dulu benda yang kita suka kita boleh jadi benci, kalau benda kita tak suka benda tu yang kita akan jadi suka... time ni la badan mula bekerja keras merembeskan hormon macam2....

macam aku, apa yang aku sangat perasan dan sangat ketara bila hormon sensitip aku makin meluap luap dan menjadi jadi... air mata cepat ja meleleh keluar... kalau sebelum ni benda tu dikira biasa tapi sekarang ni benda tu akan jadi luar biasa untuk aku... contohnya..yang paling ketara... aku paling tak suka dan benci bila hubby aku keluar jumpa kawan2 dia...yes, sangat benci.. sebabnya aku rasa macam kasihnya dibahagikan antara aku dengan kawan2 dia tu... bila hubby cakap ja nak keluar jumpa kawan mesti air mata ni automatik akan keluar lelaju tak boleh stop.. dan lepas tu mula la akan ada drama2 tak berpengarah... nak kata aku mengada? kata la...ada aku kesah?

boleh jadi sebab aku sekarang kan surirumah tangga berjaya sekarang, so, aku tak berkawan, tak bergaul dengan dunia luar sangat..masa aku banyak habis kat rumah ja...kalau nak keluar pun kena tunggu hubby cuti...sebab tu la aku nak dia ada ja dengan aku sepanjang masa... n yes, sekarang aku da jadi pendendam dekat kawan2 dia tu... aku jadi benci dengar nama depa..jadi benci sangat sampai kadang2 sampai terpikir nak langgar ja depa semua tu..haish, teruk sangat dah fikiran camtu... atau mungkin jugak boleh pindah kat tempat yang orang tak kenal dia... hmm..ni lagi bagus kan...

aku tau ni semua bisikan setan napi tapi ini bukan kehendak aku pun...bukan aku mintak pun nak jadi camni... stress sangat kadang2 tu... rasa nak pergi jauh ja dari sini.. taktau nak luahkan kat sapa... banyak kali aku cuba kawal tapi aku tetap gagal...gagal kawal emosi sendiri... mungkin aku juga perlukan masa untuk diri sendiri..keluar jumpa kawan2, shopping atau sekadar makan2 sambil sembang2... aku rasa aku perlukan itu.. tengok la nanti, nak ajak mekton, mekjah n kirah keluar jalan2 tapi ladies only... macam menarik... maybe satu hari nanti...insyaallah...


notatakberkaitan:dokmenaippunayaqmatadokkeluaqlajulaju.....

thankz 4 reading...lau rajin comment2 la yer..jangan lupa tinggalkan link di shoutbox yer..

No comments: