budak2 blurr yg comel...

Monday, November 17, 2014

Nanti nak kena berpisah 4 bulan...

Assalamualaikum n hye semua....

Antara perasaan seorang isteri dan bakal ibu... Perasaan yang sangat berbelah bagi... Terpaksa korbankan sesuatu demi sesuatu...

Baru2 ni, kekonon tersentap mengkajuk dengan mr hubby... Mula2 kekonon nak lari jauh2... Dari lepak2 kat bawah, lari naik atas sofa... Tapi tak sampai 5 minit turun balik lepak kat bawah ngan mr hubby... Hakikatnya sekarang memang tak boleh nak merajuk lama2... Pastu plak hubby dok buat ayat sedihhhh... "Nanti dah nak kena berpisah 4 bulan".... Ok lagi sentap...ayaq mata laju ja turun....

Kes nak kena balik Penang awal tahun depan... Masuk ja tahun baru, selamat tinggal wahai en suami... Huhuhu... Kalau ikut hati nak ja bersalin kat sini terus... Senang... Tak payah nak jauh2 dengan mr hubby... Tapi bila fikir balik kat sini takdak sapa2 + KL n Penang jauh + family semua kat Peneng + mak aku tak boleh nak dok sini sebab adik2 aku skolah lagi, terpaksa korbankan masa bersama hubby untuk balik bersalin kat Penang...

Berat rasa... Tapi nak buat camna...demi cinta hati ni, akanku korbankan segalanya... Hati dah teruja dan tak sabar nak jumpa khalifah kecil ni... Ya, perasaan tu dah tak dapat dibendung tambah2 bila dah masuk trimester last ni.. Orang cakap bila dah masuk trimester last ni, anytime ja boleh bersalin... Ya, aku sedang kuatkan mental dan fizikal untuk hadapi detik2 tu... Doakan aku cekal...

Kenapa 4 bulan? Sebenarnya takdela sampai 4 bulan pun... Rasa aku la... Sebulan sebelum due, pastu campur pantang..dan en hubby pun da cakap nak wat cukur jambul semua siap2 kat kampung baru bawa baby balik sini.. So, ikut perkiraannya lebih kurang dalm 4 bulan jugak la... Tambah2 plak lagi family aku n en hubby memang dok kat Penang..ofkos la diorang semua nak aku dok lama2 kat sana..tambah2 lagi mak aku.. Cucu 1st katakan... Dari start tau aku pregnent pun dah pesan awal2 nanti suruh balik bersalin kat sana...

Apa pun, sekarang memang tengah buat persediaan untuk sambut baby ni.. Hari2 pesan kat baby jangan keluar awal2.. Mummy ngan daddy tak habis prepare lagi... Harap baby ni tak degil macam mummy dia nih... Lau tak nanti fengsan daddy nak layan degil mummy n baby...hohohoho....

Mohon doakan moga baby ni keluar ikut due dan aku dipermudahkan segala urusan semasa melahirkan nanti..aminn...

Notatakberkaitan : terubat jugak rasa bila mr hubby cakap AL dia ada lagi 10 hari sampai bulan 3 taun depan... So, bila campur public holiday + weekend + paternity leave + AL = nak lompat2 hepi sebabnya mr hubby boleh kerap2 balik Penang nanti...yeayyyy....


thankz 4 reading...lau rajin comment2 la yer..jangan lupa tinggalkan link di shoutbox yer..

No comments: