budak2 blurr yg comel...

Tuesday, January 13, 2015

Tunggu hari je nih....

Assalamualaikum n hye semua...

Lebih kurang 3 minggu ja lagi sebelum sampai due aku... Maknanya jugak lebih kurang 3 minggu ja lagi sebelum teka teki jantina baby ni akan terjawab... 9 bulan lebih yang penuh dengan teka teki akhirnya akan terjawab jugak tak lama lagi...  Baby masih sedap dok dalam hotel 5 bintang kat dalam nih... Kawan2 n sedara semua pakat dok tanya dah bila nak kuar baby...

Apa yang pastinya sekarang ni BH aku makin kerap terasa... Kadang2 sampai senak pun ada... Pergerakan baby pun dah tak terasa kuat sangat sebab dah padat kat dalam tu.. Tapi mungkin baby ni nak bagi mummy dia makan puas2 dulu kot... Maklumlah balik umah maktok dia ja ku melantak tak ingat dunia... Masa terluang dipenuhi dengan aktiviti santai tengok tv sambil melantak... Esok timbang mesti naik kaw2 punya ni... Fuh...

Barang2 baby semua rasanya dah cukup kot.. Sebabnya mak aku yang eksited lebih prepare untuk cucu 1st dia nih.. Bak kata adik aku, biasa la ni cucu 1st mak eksited lebih.. Nanti cucu no 2,3,4,5,6 semua dah kurang dah eksited dia..hahaha... Barang mummy plak? Lintangpukang lagi... Hahahha... Serius aku pun taktau nak prepare apa untuk aku...tapi bab2 cari tukang urut, pantang semua t mak aku yang akan uruskan.. Cuma sediakan ongkosnya aja dong...hohoho....

Hmm... Perasaan makin nerbes sebenarnya..tido malam jangan kata la... Sejam sekali bangun kawad kaki ke toilet, kau agak nyenyak ka tido camtu? Siangnya pulak lepas subuh, mata konfirm2 dah terbeliak besar2 takmau pejam dah... Tapi takpala untuk baby kan, ku sanggup ja tempuhi..bukan semua perempuan dapat rasa nikmat macam ni... Ramai lgi yang setiap hari berdoa, usaha macam2, beribu2 duit habis semata2 nak rasa nikmatnya mengandung dan menjadi seorang ibu.. Kenapa pulak aku yang diberi nikmat tu dengan mudah nak mengeluh?? Bukankah itu tandanya tidak bersyukur??

Harapnya semua ni akan berjalan dengan lancar nanti... Memang kadang2 wujud rasa risau.. Kadang2 tertanya2 boleh ka aku?? Ya, persoalan boleh ka aku.... Sentiasa ada dalam fikiran sekarang ni... Tapi semangat yang sentiasa hubby bagi, buat aku jadi kuat.. Ya, makin kuat dan yakin bahawa aku boleh...

Ok la, pagi2 dah mencarut panjang kan.. Jom breakfast...bai..


thankz 4 reading...lau rajin comment2 la yer..jangan lupa tinggalkan link di shoutbox yer..

2 comments:

Zai Zamree said...

Aqil dl smpai scan last nk ambik date bsalin br tau jantina dia

mizah salleh said...

hihi..boleh nmpk lgi ke time tu?